2016. december 3., szombat

Tejszínes-csokis-karamellás torta (Süsü torta)


Hozzávalók:
7 tojásból 22 cm-es tortaformába kakaós piskótát készítek. Miután kihűlt 3 lapra vágom.
Krém:
5 dl habtejszín
4 ek porcukor
1,5 és 1,5 tábla tej- és fehércsoki
2 kis zacskós habfixáló
Karamell:
5 ek cukor
1 dl habtejszín

Egy fehércsokis és egy tejcsokis tejszínes krémet készítek:
A krémhez a tejszínt felteszem melegedi, közben a csokikat 2 külön edényben megolvasztom mikróban vagy gőz fölött.
A forró tejszínt felezem és ráöntöm az olvadt csokikra. 2-2 ek porcukorral jól összekeverem a két csokis krémet. Minimum 4 órára vagy tovább hűtőbe teszem. Miután alaposan kihűlt közepes fokozaton a habfixálóval külön-külön kemény habbá verem a krémet, mintha tejszínt vernék fel. Kicsit több időbe telik, de megéri a türelem, jó állagú krémet kapunk.

Elkezdem megtölteni a piskótát, egy lapot megkenek a fehércsokis krémmel, majd gyorsan elkészítem a karamella öntetet.
A cukrot közepes hőfokon teflonos edényben melegítem, amíg szép barnára olvad, majd óvatosan felöntöm a tejszínnel, és sűrűre főzöm (pár perc).
Picit hagyom dermedni, de még azért folyékony állagú legyen, és rácsurgatom a fehércsokis krémre. Beteszem hűtőbe dermedni, addig megcsinálok ugyanígy egy másik tortalapot.
Majd mind a kettőre a tejcsokis krémet óvatosan rákenem, a második lapra már csak akkor, amikor az elsőre tettem. A biztonság kedvéért a tortakarikát visszatetem a tortra szélére és ismét 4 órát pihentettem a hűtőben.


Lehet tejszínnel burkolni, én most unideccel fedtem be. 2 dl tejet felfőztem 2 ek keményítővel. Kihűtöttem, közben 10 dkg porcukrot kikevertem 10 dkg vajjal és a krémmel összekevertem. Ezzel kentem körebe a tortát (elég volt a fele is), majd mehet rá az unidec.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése