2016. április 2., szombat

Túrórudi torta


Hozzávalók:
7 db tojás
5 ek liszt
2 ek kakaópor
7 ev cukor
Pici só

50 dkg túró
15 dkg porcukor
1,5 dl tejföl
2 dl tejszín
1 citrom
10 g zselatin és pici víz
fél tábla étcsoki (gőz fölött olvasztva)

22 cm-es tortaformában készül.

A 7 tojásból kakaós piskótát készítek. Hagyom kihülni, majd 3 tortalapra vágom.

A krémhez összetöröm a túrót, majd hozzáadom a tejfölt, cukrot, a citrom héját végül a levét. A tejszínhabot felverem és óvatosan öszeforgatom vele. Pici vízben (fél dl) feloldom a zselatint és mikróban megmelegítem (gőzöljön, de ne forrjon!). Belekeverem a krémbe.
Az alsó tortalapot tortatálcára helyezem, körbe visszateszem a tortorztakarikát és oldalt sütőpapírral kibélelem. A krémet két részre osztom és rákanalazom az első adagot. Elsimítom, majd olvasztott csokit csurgatok rá. Jöhet rá a piskóta és a maradék krém és csoki, végül a torta teteje.
Hűtőben minimum 1 órát pihentetem, majd kiszabadítom a papírból és a karikából.
Ha burkolom a tortát unidec-kel vagy fondanttal, kívül főzött krémmel kenem körbe, nem a túróssal.

A tortát azzal tettem különlegessé, hogy a közepében színes csokigolyókat rejtettem el. Ezt unideccel vettem körbe, hogy ne olvadjanak össze. :-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése