2017. január 29., vasárnap

Fekete-erdő torta


Hozzávalók
25 cm-es tortaformához
9 tojásból kakaós piskótát sütök, kihűtöm, majd 3 részre vágom.
Krém
5 dl habtejszín
150 g étcsoki (70%)
5 ek porcukot (ízlés szerint)
1 csomag zselatin (10g)
1 üveg magozott meggybefőtt

A tejszínt felmelegítem előző este és az apróra tört csokit felolvasztom benne miután a tűzről levettem. Egy éjszakára hűtőbe teszem.
Másnap 1 kis edénybe kb 0,5 dl csokus tejszínt a mikróbasn jól megmelegítem. Közben a cukorral közepes fordulaton felverem a csokis tejszínt, hab állagú lesz. Mielőtt elkészül a maradék forró tejszínben feloldom a zselatint és belecsorgatom a többihez. Kemény habot készítek.
A meggyet leszűröm, a léből 1 dl-t felfogok és meglocdolom a puskótákat picit. Ne ázzanak el!  A piskótát a krémmel és a meggyel rétegzem, majd a hűtőben pihentetem pár órát.

Most svájci vajkrémmel burkoltam:
4 tojás fehérjét
26 dkg porcukrot vízgőz felett, néha megkeverve 70 fosra melegítem. Majd habverővel 10-12 percig keverem, míg szobahőmérsékletűre hűl. Utána vajkrém fejre cserélek és 40 dkg puha vajat (szobahőmérsékletű) lassan adagolva belekeverek. Ételfestékkel színezhető, habzsákkal jól díszíthető krémet kapunk.

Forrás:  Limara fekete-erdő tortáját vettem alapul.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése