2016. október 30., vasárnap

Fánk a sütőből



Hozzávalók:
50 dkg liszt
10 dkg cukor
2 tojás sárgája
2,5 dl langyos tej
3 dkg élesztő
6 dkg puha vaj
Pici só

A száraz hozzávalókat a keverőtálba mérjük, majd a közepébe mélyedést készítek. Beleöntöm a folyékony hozzávalókat, majd rámorzsolom az élesztőt. Géppel alaposan kidagasztom. Mikor már a tészta leválik az edény oldaláról és szép fényes, akkor átteszem egy kelesztő tálba, és duplájára kelesztem. Ez kb 40 perc.
Lisztezett deszkán átgyúrom, majd kinyújtom ujjnyi vastagságúra. 7 cm-es átmérőjű szaggatóval (nekem pohár) fánkokat készítek. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem őket, majd itt a közepét is kiszúrom. Ezt érdemes egy kicsi pogácsa szaggatóval, mert túl kicsi luknál sütés közben annyira megkel, hogy eltűnk a közepe.
Újabb 20 percet pihentetem, majd 170 fokos előmelegített sütőben kb 20 perc alatt szép barnára sütöm.
Kb 28-30 db készíthető ebből a mennyiségből. Porcukorral vagy lekvárral is fogyasztható, én most csokiba mártottam őket. Ehhez 2-2 db kis tábla ét-, és tejcsokira volt szükségem. Lassú tűzön gőz felett felolvasztottam és beleforgattam a fánkokat.


Forrás: http://www.garffyka.hu/2012/02/fank-olaj-nelkul-avagy-amerikai-fank.html?m=1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése