2016. január 2., szombat

Citromos felfújt



Hozzávalók:
  • vaj a forma kikenéséhez
  • 6 dkg van
  • 2 ek liszt
  • 8 dkg cukor (az eredeti recept 10-et ír)
  • 1/2 rúd vanília kikapart közepe (nincs az eredeti receptben)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 tojás szétválasztva
  • 3 ek citromlé
  • 2,5 dl tej
  • 1 csipet só


A vajat habosra kevertem a cukorral és citrom héjával.
Hozzá adtam a tojások sárgáját, és azt is alaposan elkevertem.
Beleszitáltam a lisztet, majd a citrom levét.
Meglangyosítottam a tejet, és a masszához kevertem.
Felvertem a tojások fehérjét a csipet sóval, de nem kőkeményre, hanem egy kicsit lágyabbra hagytam.
Először csak egy kanál habot kevertem a masszához, majd óvatosan a többit is.
A masszát a kivajazott formába öntöttem, és 180 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt megsütöttem úgy, hogy egy tepsibe állítottam a formát, amibe annyi vizet öntöttem, amennyi félig ellepi. Ennyi idő alatt a teteje kap egy piskóta szerű kérget, és az alja fentasztikus sűrű krémmé változik.
Hagytam kihűlni, és megszórtam porcukorral. Lehet enni melegen is, de szerintem jót tesz neki a hűtés.


Forrás:
http://fuszereslelek.nlcafe.hu/2009/03/26/konnyu_citromfelfujt/




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése